AI, including large language models (LLMs), excel at composing poems. The distinction between AI and a conventional algorithm lies in our understanding of the solutions they propose—when we fully understand the solution, it is merely an algorithm.
If one utilizes advanced AI for setting pricing—given that a solution is provided, but is not fully understood by the user—they risk not comprehending the rationale behind the proposed segmentation. Without understanding the reasoning behind the segmentation, a business lacks a strategy and therefore has no competitive advantage.
Why is rCOr better than AI in setting pricing? Because when we design the pricing process, we have a precise understanding of where our correlated competitive advantage lies.
AI, incluzând modelele de limbaj mari (LLM-uri), excelează în compunerea de poezii. Distincția dintre AI și un algoritm convențional constă în înțelegerea soluțiilor pe care le propun—când înțelegem pe deplin soluția, este pur și simplu un algoritm.
Dacă cineva utilizează AI avansat pentru stabilirea prețurilor—asumând că o soluție este oferită, dar nu este pe deplin înțeleasă de utilizator—riscă să nu înțeleagă raționamentul din spatele segmentării propuse. Fără a înțelege raționamentul din spatele segmentării, practic nu ai o strategie și, prin urmare, nu ai niciun avantaj competitiv.
De ce este rCOr mai bun decât AI în stabilirea prețurilor? Pentru că atunci când proiectăm procesul de stabilire a prețurilor, avem o înțelegere precisă a modului unde se află avantajul competitiv corelat cu restul pieței.